Bajden u ključnoj državi Severnoj Karolini održao prvi miting posle debate

 

 

 Predsednik Džo Bajden je održao predizborni skup u Raliju, glavnom gradu ključne države Severne Karoline, na kojem je kritikovao svog protivkanidata Donalda Trampa, govorio o debati sa njim i hvalio svoja dostignuća i planove.

Evo  šta je rekao u ovom govoru:

,,Ovde sam u Severnoj Karolini iz jednog razloga: zato što nameravam da osvojim ovu državu u novembru  — i videćemo da — mislim da jesmo.'', rekao je Bajden. ,,I Roj (guverner Severne Karoline Roj Kuper) je u pravu. Pobeđujemo ovde, pobeđujemo na izborima.''

,,A evo kako ćemo to uraditi. Mi ćemo se zalagati za žene Amerike. Vratićemo Roe v. Wade-a kao zakon zemlje.  Zalagaćemo se za pravo glasa. I mi ćemo se zalagati za Medicare i socijalno osiguranje. I borićemo se za brigu o deci, plaćeno odsustvo i negu starijih.'', nastavio je Bajden. ,,I nastavićemo da snižavamo cenu lekova na recept, ne samo za starije osobe već za svakog Amerikanca. Nastavićemo da štitimo Zakon o pristupačnoj nezi  — zbog čega više od 40 miliona Amerikanaca danas ima zdravstveno osiguranje koje nije imalo ranije.''

,,Zaštitićemo našu decu i skloniti ratno oružje sa naših ulica.  Obezbedićemo čistu vodu za piće, pristupačan brzi internet, kvalitetno obrazovanje za svako dete u Americi.'', dodao je predsednik. ,,Obezbedićemo našu granicu i zaštititi legalnu imigraciju.''

,,I za razliku od drugog momka, mi ćemo se suprotstaviti diktatorima poput Putina, jer — — Amerika se ne klanja nikome — nikome — nikome nikada.'', rekao je predsednik.  ,,Ljudi — i nastavićemo da se bavimo klimatskom krizom.''

..Gledajte, i više od — i više od svega, sačuvaćemo, zaštititi i odbraniti našu demokratiju. Jer više od svega, to je ono što je u Americi na ovim izborima  – vaša sloboda, vaša demokratija. Sama Amerika je u pitanju.'', rekao je Bajden. ,,E, ljudi, ne znam šta ste radili sinoć, ali proveo sam 90 minuta na bini debatujući momka koji ima moral ulične mačke.''

,,Jeste li videli Trampa sinoć? Pretpostavljam da je postavio - i to iskreno mislim - novi rekord za najviše laži izgovorenih u jednoj debati.'', nastavio je Bajden. ,,Lagao je o velikoj ekonomiji koju je stvorio. Lagao je o pandemiji koju je napravio, ubivši milione ljudi. Zatvorio je poslove. Zatvorio je škole. Gube svoje domove - ljudi širom ove zemlje.''

,,Amerika je bila ravna na leđima. Dakle, rekao sam Trampu da je on samo jedan od dva predsednika u američkoj istoriji koji je napustio funkciju sa manje poslova nego što je započeo. Herbert Huver je bio drugi. Zato ga zovem Donald „Herbert Huver“ Tramp.'', dodao je predsednik. ,,A onda je lagao kako je bio sjajan za veterane.''


,,Ali onda sam mu rekao kako je nazvao veterane koji su dali živote u zemlji u Prvom svetskom ratu — odbio je da ide na grobnice — nazvao ih je „naivčinama“ i „gubitnicima“., rekao je predsednik ,,Pokušao je da negira. Ali dozvolite mi da vas pitam, da li ćete verovati generalu marinaca sa četiri zvezdice, njegovom sopstvenom bivšem načelniku štaba Džonu Keliju, koji je to rekao, ili osramoćenom, poraženom i lažljivom Donaldu Trampu?''

,,Šta kažete na to da ga 40 od 44 najbolja savetnika, uključujući i potpredsednika, ovoga puta ne podržavaju? Ljudi koji ga najbolje poznaju — njih 40 je reklo: „Ovaj put neću podržati čoveka za koga sam radio. To vam govori mnogo o — osobi koja ga poznaje.'', rekao je on.  ,,Vidite, lagao je kako je bio sjajan u kriminalu. Morao sam da ga podsetim da je nadgledao rekordno povećanje stope ubistava u 2020. I dok ja gledam, nasilni zločini su dostigli najniži nivo u poslednjih 50 godina. Ima još toga da se uradi, ali minimalno za 50 godina.''

,,A onda sam istakao da je jedini osuđeni zločinac sinoć na sceni bio Donald Tramp.'', rekao je Bajden. ,,Kada sam pomislio na njegova 34 osuđujuća krivična dela, seksualni napad na ženu na javnom mestu, kaznu od 400 miliona dolara za poslovnu prevaru, pomislio sam u sebi: „Donald Tramp nije samo osuđeni zločinac. Donald Tramp je talas zločina jednog čoveka. I ima još iskušenja — čeka ga još iskušenja.''

,, Pa, vreme je za to'', odogovrio je Bajden na skandidarnje publike o Trampu ,,Zaključajte ga!''

,,Vidite, ono što me kod njega možda najviše muči: ne poštuje ni žene ni zakon. On ne.'', rekao je Bajden. ,,A onda, njegova najveća laž. Lagao je kako nema nikakve veze sa ustankom 6. januara.''

,,Svi smo svojim očima videli. Gledali smo to na televiziji. Videli smo hiljade pobunjenika koji su napali Kapitol. Videli smo napad policije, pljačku Kapitola, mafiju koja lovi govornicu Pelosi, vešala bukvalno postavljena za Majka Pensa. A onda im je rekao dok je sedeo u trpezariji -  jedna - privatna trpezarija na jedna vrata od moje Ovalne kancelarije. Sedeo je tamo tri sata gledajući TV. Nije učinio nijednu stvar da to spreči — ništa, baš ništa.'', dodao je predsednik. ,,A sad hoće da pomiluje sve te osuđene zločince.''

,,Ali, ljudi, i pored svih njegovih laži, mi smo nešto naučili... — saznali smo neke važne istine o Donaldu Trampu sinoć. Saznali smo da je još uvek ponosan što je osoba koja je ubila Roea protiv Vejda.'', rekao je on. ,,...Saznali smo da je još uvek ponosan na bol i okrutnost koju je naneo američkim ženama.''

,,Saznali smo da on i dalje veruje da političari, a ne lekari i žene, treba da odlučuju o zdravlju žene.'', nastavio je on. ,,Saznali smo da će on to potpisati ako bude ponovo izabran i republikanci MAGA donesu nacionalnu zabranu abortusa.''

,,Donald Tramp rekao da misli da je — poništavanje Roe v. Wade-a bila lepa stvar.'', dodao je on. ,,Mislim da je to bila noćna mora. Ne, stvarno to mislim. Noćna mora. ''

,,I sinoć sam ponovo jasno rekao: Ako izaberete mene i Kamalu i date nam demokratski kongres, ponovo ćemo učiniti Roe protiv Vejda državnim zakonom.'', rekao je predsednik. ,,Nastavio je da laže. Rekao je da sam učetvorostručio porez - gde je dođavola bio? — (smeh) — što je obična laž. Nisam podigao porez nikome u Americi ko je zarađivao manje od 400.000 dolara godišnje, a neću ni u drugom mandatu. ''

,,Saznali smo da je Tramp — (aplauz) — koji je imao najveći deficit od bilo kog predsednika u poslednje četiri godine zbog smanjenja poreza od 2 triliona dolara za super bogate — saznali smo da Tramp želi da da još jedno ogromno smanjenje poreza za veoma bogate i najveće korporacije. Ovog puta, 5 biliona dolara - nije šala - 5 biliona dolara. Da bi platio za to, on će smanjiti Medicare i socijalno osiguranje. On će prekinuti zdravstvenu zaštitu. Oni će sve to uraditi, sa milionima zaposlenih Amerikanaca srednje klase koji svi plaćaju za još jedno smanjenje poreza za veoma bogate.'', nastavio je Bajden. ,,Zatim, da bi uvreda bila veća, on želi da poveća porez na prosečnu porodicu za 2.500 dolara godišnje. Ono što predstavlja novi porez na promet od 10 odsto na sve proizvode uvezene u Ameriku - to je njegov novi plan - za hranu, kafu, slatkiše i još mnogo toga. To će povećati porez na prosečnu porodicu za 2.500 dolara godišnje.''

,,I što je najopasnije, saznali smo da Donald Tramp neće poštovati ovogodišnji ishod izbora. Još uvek nije — odbio je poslednji tajm aut. '', dodao je Bajden. ,,Ne, razmislite. Svaki sud u zemlji [zemlji] presudio je da su to bili pošteni izbori. On to još uvek poriče, i dalje laže.''

,,Tri puta su Trampa sinoć pitali moderatori: Da li bi poštovao izborne rezultate ako bi ovoga puta izgubio? Tri puta je odbio da odgovori. Tri puta.'', nastavio je on.  ,,Ljudi, Donald Tramp je odbio da prihvati rezultate 2020. godine, a svi smo videli šta se desilo 6. januara. To je direktna posledica toga. Bila je to međunarodna sramota.''

,,Inače, dok idem na ove međunarodne sastanke — poznajem svakog velikog svetskog lidera — bukvalno — jer sam bio tu, kao što ste možda primetili. Ali oni pitaju: „Da li on zaista ovo misli?“ „Da li je to – da li je ovo bilo stvarno?“ To je izazvalo ustavnu krizu i međunarodnu sramotu. '', dodao je on. ,,Sada, Tramp jasno daje do znanja da će, po njegovim rečima, doći do krvoprolića - ako ovaj put ne pobedi''

,,Nikada nijedan predsednik nije tako nešto rekao. Nema predsednika. Njegove reči, ne moje.'', rekao je Bajden.
 

,,Hoćemo li dozvoliti Donaldu Trampu da ponovo napadne našu demokratiju?', upitao je Bajden. publiku, na šta je odgovorila ,,Ne!''. ,,Mislim da ne.''

,,Ljudi, prešli smo dug put. Prešli smo dug put od zbrke koju nam je Donald Tramp ostavio. Izašli smo iz pandemije. Daleko smo od toga - Donald Tramp nam govori da ubrizgamo izbeljivač u našu kožu, da COVID nije toliko opasan.'', rekao je predsednik. ,,Danas imamo najjaču ekonomiju na svetu bez izuzetka — 15 miliona novih radnih mesta; 800.000 radnih mesta u proizvodnji; nezaposlenost ispod 4 procenta rekordne dve godine zaredom — istorijska nezaposlenost crnaca i latinoamerikanaca pala; istorijsko stvaranje malih preduzeća — crnaca i svih zajednica širom nacije, posebno u ruralnim područjima; istorijski ekonomski rast; inflacija je pala sa 9 procenata na 3, i još uvek pada. Znam da moramo više da uradimo da snizimo cene. Moramo se suočiti sa korporativnom pohlepom. Ostvaruju duplo veći profit nego pre pandemije.''

,,Moramo da učinimo stanovanje pristupačnijim - (aplauz); obezbediti brigu o deci — (aplauz); učiniti poreski zakonik poštenim '', rekao je predsednik. ,,Šesnaest dobitnika Nobelove nagrade za ekonomski mo- — Nobelovu nagradu pogledalo je moj ekonomski — ekonomski plan. Ove nedelje su i- — objavili izveštaj. I po Trampovom planu.''

,,Evo šta su zaključili. Rekli su da će moj plan nastaviti da razvija privredu i snižava inflaciju. Šesnaest nobelovaca. I da bi Trampov plan poslao naciju u recesiju i inflaciju koja bi skočila do vrha.''. dodao je on. ,,Nemojte mi verovati na reč.''

,,Ljudi, dozvolite da završim sa ovim. Znam da nisam mlad čovek  — da kažem očigledno. '', rekao je Bajden. ,,Ljudi, ja ne hodam tako lako kao nekada. Ne govorim tako glatko kao nekada. Ne debatujem kao nekada. Ali znam ono što znam: znam kako da kažem istinu.''

,,Znam — znam — znam dobro od pogrešnog.  I znam kako da radim ovaj posao. Znam kako da završim stvari.  I znam kao što milioni Amerikanaca znaju: kada te obore, ponovo se dižeš.'', rekao je Bajden. ,,Znam šta je bilo potrebno da se naša ekonomija odvede iz dubine pandemije na mesto gde je danas: najjača ekonomija na svetu. Znam šta će biti potrebno da ova ekonomija bude svima. Znam šta će biti potrebno da se svet okupi da ustane protiv Putina i odbrani slobodu, a ne da mu se prepusti. I znam šta će biti potrebno da bi svet bio bezbedan i slobodan u godinama koje su pred nama.''

,.Ljudi, dajem vam reč kao Bajden. Ne bih ponovo se kandidovao da ne verujem svim srcem i dušom da mogu da radim ovaj posao. Jer, iskreno, ulozi su previsoki.'', dodao je on.

..Previsoki su ulozi.'', nastavio je on. ,,Donald Tramp — Donald Tramp je prava pretnja ovoj naciji.''

,,On je pretnja našoj slobodi.'', rekao je Bajden. ,,On je bukvalno pretnja za sve za šta se Amerika zalaže.''

,,Vidite, on ne razume šta ja mislim da svi vi radite. Amerika je najbolja, najjedinstvenija nacija na svetu.'', nastavio je Bajden. ,,Mi smo jedina nacija na svetu — i to iskreno mislim. To je izjava činjenice, a ne hiperbolična izjava. To je činjenica. Mi smo jedina nacija na svetu izgrađena na ideji. Svi ostali narodi su izgrađeni na etničkoj pripadnosti, geografiji i drugom — religiji. Ali mi smo izgrađeni na ideji da smo svi stvoreni jednaki — i da zaslužujemo da nas tretiramo jednako tokom života.'' 


,,Nikada nismo u potpunosti živeli, ali neka sam proklet u 2024. godini, samo dve godine — samo dve godine pre 250. godišnjice naše Deklaracije nezavisnosti da ću pustiti Donalda Trampa da ode od nje.'', rekao je predsednik.  ,,,Dajem vam reč — dajem vam reč kao Bajden. Mi smo i dalje nacija — verujem da naša civilizacija veruje u poštenje, u pristojnost i poštovanje prema ljudima. I dalje verujem da smo nacija koja svima daje poštenu šansu i nikoga ne ostavlja iza sebe. ''

,,Mi smo i dalje nacija koja mržnji ne daje sigurnu luku. A mi smo još uvek svetionik sveta. Nikada ne možemo odustati od onoga što Ameriku čini Amerikom.'', dodao je predsednik. ,,Donald Tramp je motivisan osvetom i odmazdom. Ali osveta i odmazda nikada nisu izgradili prokletu stvar.''

,,Vi i ja, mi Amerikanci smo nacija nade, optimizma i mogućnosti. To je ono što je uvek gradilo Ameriku, a to će nastaviti da gradi Ameriku i danas.'', nastavio je on. ,,Izbor na ovim izborima je jednostavan. Donald Tramp će obnoviti našu demokratiju; Ja ću to braniti.''

,,Pa, ljudi, jeste li sa mnom?'', rekao je on. ,,Donald Tramp je prvi predsednik za koga sam čuo da je stajao tamo i kandidovao se za predsednika nakon što je bio jedan – jedan mandat, govoreći: „Amerika je nacija u neuspehu“. Šta dođavola on misli da je?''

,,Ne, ozbiljan sam. Neuspeh — ne znam predsednika koji ne bi zamenio mesto sa Amerikom u trenu. On je u pravu. Amerika nije nacija gubitnik. Amerika pobeđuje.'', rekao je Bajden. ,,Dok stojim ovde danas, mogu iskreno da kažem da nikada u svojoj karijeri nisam bio optimističniji u pogledu budućnosti Amerike. Moramo samo da se setimo ko smo. Mi smo Sjedinjene Američke Države. I nema — nema ničega, ničega iznad naših mogućnosti — ničega — kada delujemo zajedno.''

Flag Counter

Коментари